torstai 7. elokuuta 2014

Helsingin reissu

Heippa! Ajattelin kertoa vähän Helsingin reissustani. Lähdimme sunnuntai-aamuna (siis 28.7.) junalla kohti Helsinkiä tätini ja serkkuni kanssa. Jäimme Tikkurilaan, sillä päivän "pääjuttu" oli vierailu Heurekassa.

Ihana kummityttöni Vanessa <3

Ja oli tämän ikäisellekin tosi kiinnostava paikka! Mulla oli käsitys, että kokopaikka on tarkoitettu lapsille, mutta ei ollenkaan. Suosittelen ehdottomasti siellä käymistä.
Heurekasta lähdimme joskus viiden aikaan paikan mennessä kiinni ja jatkoimme lähijunalla Helsingin päärautatieasemalle. Hotellimme oli ihan siinä aseman vieressä, joten kävelymatka ei ollut järin pitkä :D. Hotellihuoneemme oli positiivinen yllätys, sillä olimme Trivagosta varanneet vaan jonkun ja se olikin luxus-huone.

Asetuimme hotelliin ja oleilimme siellä hetken aikaa. Olimme viimeksi syöneet Heurekassa kolmen aikaa ja nälkä alkoi tuntua vähitellen. Lähdimme etsimään kivaa ruokapaikkaa keskustasta ja saimme kiertääkin ihan kunnolla. Rosso ja Subway olivat menneet kiinni, yksi kivan näköinen paikka oli aika kallis, Reko ei halunnut kiinalaiseen ravintolaan. Lopuksi päädyimme burger-paikkaan, josta vain Reko innostui. No, sai sillä sentään mahan täyteen. Palattuamme huoneeseen televisio ei toiminut ja henkilökunta ei osannut auttaa eli tuli aika tylsä ilta ja menimmekin aikaisin nukkumaan.
Tästä nähtävyydestä tykkäsin minäkin;)

Heräsimme kuitenkin aamulla vasta kymmenen aikaan ja kävimme aamupalalla hotellissa. Rakastan hotelli-aamiaisia ja tuollakin oli valtavasti kaikkea hyvää, päällimmäisenä mieleen jäi tuoreet croissantit, tottakai :D. Tämän jälkeen lähdimme metrolla Itäkeskukseen ostamaan Rekolle uudet kengät, sillä oli koko edellisen päivän tallustellut rikkinäisillä.. Ehdin käväistä Seppälässä ja pääsin Cubukselle, kunnes jouduimme lähteä takaisin. Vähän kyllä harmitti, kun Cubuksia ei meidän lähellä ole.
Menimme takaisin rautatieasemalle ja kävelimme Kauppatorille. Kauppatorilta lähdimme Sightseeing- risteilyllä ja se oli kyllä kiva! Ja kun sääkin oli kuuma niin "laivassakaan" ei tullut kamalan kylmä vaikka tuuli puhalsikin välillä todella viileästikin.

Suomen jäänmurtajat kesäparkissa!
1,5h risteilyltä tultuamme ostimme torilta mansikkalaatikon ja söimme sen samalla ihastellessamme suurkaupunkia. Kävelimme takaisin asemaan kohti ja kävimme syömässä Forumissa. Ravintolan nimi taisi olla Manhattan ja tykkäsin kovasti. Kävin syömisen jälkeen shoppailemassa H&M:llä ja sieltä mukaan tuli kaksi napapaitaa ja valkoinen peplum-paita, jossa on pitsinen selkäpuoli.
Rautatieasemalle takaisin päästyämme ja junassa jo istuaksemme kuului kuulutus, että Seinäjoelle menevässä junassa on tekninen vika, siirtykää raiteelle kahdeksan. Siirryimme raiteelle kahdeksan ja eteemme ajoi erittäin vanhanaikainen juna. Siellä oli sellaiset hytit, joissa oli yhdessä monta ihmistä. Sekä ilmastoinnin puuttuessa ylhäällä auki oleva ikkuna toimi sellaisena. Ja koko matkan lämpömittari sisällä näytti 29c.
Kiva reissu oli tuosta junamatkasta huolimatta ja oli kiva nähdä taas vähän isompaa kaupunkia. :)