keskiviikko 18. helmikuuta 2015

Kolmen päivän hyppyputki päättyi Panda-pomputteluun

-Josta olin tietenkin enemmän kuin iloinen!

Valitettavasti yksi ainut kuva esteeltä, ajoitus ja heilahtanut... Ehkä ne videot korvaa edes jotain...
 
 
Viimeksi Cavallossa olin melkein kuukausi sitten, sillä viime kerran olin koulutuksessa ja joka toinen viikko-systeemillä, aika pitkittyi. Näin vihdoin Essiäkin ja juteltiin pitkästä aikaa mun laittaessa Pandaa kuntoon. Herra oli normaaliin kaavaansa nyrpeä ja sai ihan kunnolla komentaa ettei jalka noussut tai hampaat tulleet lähelle. Lopuksi ruuna oli jälleen kuin pieni poni, joka halusi huomiota. Oltiin hyvissä ajoin ja tuntien ollessa pikkuisen myöhässä ei tarvinnut ollenkaan kiirehtiä, joka saa minut aina paremmalle tuulelle. Yksinkertaisesti vain inhoan stressiä ja kiirettä, jos joku erehtyy silloin vielä hoputtamaan niin kiihdyn aika nopeasti sataan...
 
Alkuverkkana tehtiin ihan ympyröillä hommia, ja otimme ihan tavoitteeksi saada Pandaa rennommaksi. Aika hyvin ruuna alkoi hakeutua alemmas, selvästi hankala Rasse on opettanut sileälläkin. Panda on aika samantyyppinen, ehkä vähän vielä jännittävämpää-luonnetta. Laukassa sain hevosen jo herkemmäksi pohkeelle ja alkoi tuntua ihan esteverkalta.
 
Verkkahyppyinä tultiin vähän jännillä teillä kahta ristikkoa. Tai siis ensimmäiselle tie oli sellainen jota en vain hoksannut. Ne, jotka menivät uralle asti niin joutuivat tehdä koukeron, että pääsivät suoralla hevosella esteelle. Minä oikaisin ennen kulmaa ja tuli vähän kiire, mutta tuntui omaan mieleen hyvältä ratkaisulta. Tästä sain kuitenkin kuulla ja seuraavilla kerroilla sitten menin uralle, josta tuli suora linja. Panda oli alkuun oikein maanmatonen, mutta ensimmäisen jälkeen vaihtoi laukat ja sain vähän pyydettyä eteen. Paikat näin silti hyvin ja olin aika tyytyväinen istuntaan. Ehkä vähän liioitellusti, mutten ollut ainakaan niin pystyssä kuin ennen.
 


Verkkahyppyjen jälkeen tulimme neljän esteen rataa. Otin raipan käteen, että mahdollisesti voisin sitä käyttää alkuun. Jo pelkästään kepin läsnäolo toi hevoseen skarppia ja meni aika hyvin! Molemmilla kerroilla sokeripalalle pohjaan, mutta muuten sujuvasti. Toinen rata meni vielä edellistä paremmin ja olin tosi tyytyväinen. Pääty alkoi olla vasta radalla kovin jännittävä ja sen ohi sai ihan käskeä. Vähän iloa muuten vakavaan menoon ;) Ravailtiin vielä ympyrällä ja aika hyvin ruuna hakeutui alemmas ja kulki rentona paremmassa tahdissakin kuin aluksi. Mä vain niin tykkään tuosta hevosesta <3 Voisin pitää jopa varmana, että parin viikon päästä (kisaviikolla) Panda on myös alla, mutta katsotaan!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti