keskiviikko 3. joulukuuta 2014

Yhteistä säveltä etsimässä ja toisilla sen fiilistelemistä

Moi! Zindillä olen mennyt viikottain 2-3 kertaa ja Rassella kerran viikossa suurinpiirtein. Välillä on tuntunut, että nyt tarvitsen kyllä apua tamman kanssa, mutta seuraava kerta ollaankin menty ilman ongelmia. Turvaliivi päällä mennään. Rassen kanssa ollaan vähän löydetty jo sileällä rentoutta, siististi ei vielä mennä, mutta selkään alkaa tuntua muutosta parempaan suuntaan. Postausideoita ollessa paljon, olen niitä toteuttanut ja kuulumispostukset eivät ole reaaliajassa ja niitä en erikseen teekkään enään.

Hallan luokse pääsin vihdoin viime viikonloppuna ja oli todella ihanaa jälleen. Lauantaina mentiin kentällä ja sunnuntaina maastakäsin. Halla oli mukava koulutuuppailussa ja tunsin jotain kehitystä  parempaan päin itselläni :). Sunnuntaina menimme tosiaan maastakäsin peltopolulle hölkkäilemään ja kävelemään. Ette arvaakaan miten ihana fiilis mulla oli! Hallan seurassa vain nauttii aina.

Nyt viime maanantaina minulla ei ollut Cavalloa ja auton nokka kääntyi Rassen ja Zindin luo tällä kertaa. Molemmat hevoset olivat olleet hyppäämässä kaksi päivää ja tarkoituksena Zindillä oli tehdä kaikissa askellajeissa jumppaa ratsastamalla eteenalas. Zippu oli rauhallinen ja siksi aika mukava ratsastaa. Välillä tuulenpuuskat natisutti maneesia ja tammaa vähän jännitti tilanne. Muuten Z oli kivan rento ja sainkin ratsastaa itse rennosti mistään panikoimatta. (Joka tietysti pitäisi olla joka kerta, mutta minä...). Varsinkin vasempaan laukkaan aluksi Z oli jopa vähän laiska, mutta oikeaan alkoi löytyä työntöä. Otin vielä laukkojen jälkeen hetken aikaa käyntiä ja sen jälkeen ravissa väistöjä muutaman kerran, sekä laukassa ympyrällä.

Rassen kanssa mentiin vähän maneesin hölköttelemään maastakäsin. Ja voi ei, miten hauskaa meillä oli! Pappa oli niin kovin tyytyväinen ja haki kokoajan minua lähemmäksi ja pökki käynnissä selkään "eikös sunkin pitäisi liikkua kovempaa, kun mua hoputat?!" Käveltiin ja juostiin ehkä joku 15-20min ja sen jälkeen annoin vielä hepoille ruuat.

Torstaina menenkin Rassen kanssa hyppelemään ja perjantaina jännittävät kisat, joita odotan innolla!
Tämä oli jotenkin hauska kuva, niin oli pakko lisätä!







6 kommenttia: